زاهدی در جستجوی محل امن برای شاه

زاهدی در جستجوی محل امن برای شاه

پالم اسپرینگ-آسوشیتدپرس-اردشیر زاهدی یک شب را در خانه مجلل والتر آنن برگ سفیر پیشین ایالات متحده در انگلستان بسر برد تا خاطر جمع شود که این خانه محل مناسبی برای اقامت شاه خواهد بود یا خیر.
زاهدی که پس از اقامت یک شبه در ملک آنن برگ به واشنگتن باز گشته به خبرنگاران گفت خواستم یقین پیدا کنم که این ملک محل مناسبی برای اقامت شاه در صورتی که بخواهد به پالم اسپرینگ برود خواهد بود یا نه.
زاهدی گفت شاه که کشور بحرانی را برای مدتی نا معلوم ترک گفته تا پیش از دوشنبه به امریکا نخواهد آمد.او پیش از آمدن به امریکا مدتی در رباط پایتخت مغرب اقامت خواهد کرد.
آنن برگ سفیر سابق امریکا در لندن که از ناشران ثروتمند امریکایی است از شاه 59 ساله و ملکه فرح دعوت کرده است در ملک 250 هکتاری او اقامت کنند.
ملک آنن برگ در 150 کیلو متری شرق لوس آنجلس قرار دارد و اخیرا پناهگاه مادر 90 ساله شاه و خواهر شاه اوبوده است مادروخواهرشاه  در پی تظاهرات وسیع دانشجویان ایران در برابر خانه پرنسس شمس در بورلی هیلز به خانه آنن برگ نقل مکان کردند.
خانه هیلتون
نیویورک- خبرگزاری فرانسه-روزنامه نیویورک پست در آخرین شماره خود خبرداد که شاه ایران در نظر دارد خانه 52 اطاقه کنراد هیلتون فقید بنیانگزار هتل های زنجیره ای جهان را که در لوس آنجلس واقع شده است خریداری کنند.
نیویورک پست بی آنکه منابع خبر خود را اعلام کند نوشته است که نمایندگان    شاه دیروز ، جمعه ،از این ساختمان مجلل در منطقه اعیان نشین«بلر» در لوس آنجلس دیدن کردند.
به نوشته این روزنامه این خانه مجلل که 15 میلیون دلارقیمت  دارد دارای یک سیستم کاملا پیچیده و مطمئن امنیتی است.
نیویورک پست در گزارش خود به خرید املاک امریکا توسط مقام های سابق ایران اشاره کرده و نوشته است تنها منصور رفیع زاده عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل طی سه سال گذشته ده فقره ملک در مرکز نیویورک خریداری کرده که ساخت آنها به 1200 هکتار بالغ میشود.
 
تنظیم و تفسیر و نگارش : رضا معصومی
روزنامه اطلاعات شنبه 30 دی ماه 1357
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده